سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آداب معاشرت و زندگی به زبان رایانه2 (چهارشنبه 87/3/29 ساعت 11:19 عصر)

6-برای مانیتور زندگی مان بک گراند ((background)) سبز یا آبی در نظر بگیریم ، نه سیاه یا دودی .

7-برای سیستم قلبمان از مانیتورهای تخت و صاف ((flat)) استفاده کنیم.

8-روی کلیدهای عیب کیبور خودمان انگشت بگذاریم ، نه روی کلیدهای عیب کیبورد دیگران.

9-برای فایل های اسرار زندگی مان پسورد((password)) بگذاریم و آنها را مخفی (( hidden)) کنیم .

10-همواره پیش از سخن گفتن سی پی یویِ فکرمان را به کار بیاندازیم.





احترام به پدر (چهارشنبه 87/3/29 ساعت 11:13 عصر)

 

طنز

نزدیک عملیات بود و موهای سرم بلند شده بود. باید کوتاهش می کردم. مانده بودم معطل تو آن برهوت که جز خودم کسی نیست ، سلمانی از کجا پیدا کنم. تا اینکه خبردار شدم که یکی از پیرمردهای گردان یک ماشین سلمانی دارد و صلواتی موها را اصلاح می کند. رفتم سراغش. دیدم کسی زیر دستش نیست. طمع کردم و جلدی با چرب زبانی قربان صدقه اش رفتم و نشستم زیر دستش. اما کاش نمی نشستم. چشمتان روز بد نبیند. با هر حرکت ماشین بی اختیار از زور درد از جا می پریدم. ماشین نگو تراکتور بگو! به جای بریدن موها، غِفِلتی از ریشه و پیاز می کندشان! از بار چهارم، هربار که از جا می پریدم با چشمان پر از اشک سلام می کردم. پیرمرد دو سه بار جواب سلامم را داد. اما بار آخر کفری شد و گفت:>> تو چت شده سلام می کنی. یک بار سلام می کنند.<< گفتم:>>راستش به پدرم سلام می کنم.<< پیرمرد دست از کار کشید و با حیرت گفت:>>چی؟به پدرت سلام می کنی؟کو پدرت؟<< اشک چشمانم را گرفتم و گفتم:>>هربار که شما با ماشینتان موهایم را می کَنید پدرم جلوی چشمم می آد و من به احترام بزرگ تر بودنش سلام می کنم!<< پیرمرد اول چیزی نگفت. اما بعد پس گردنی جانانه ای خرجم کرد و گفت:>>بشکنه این دست که نمک نداره...<< مجبوری نشستم و سیصد ، چهارصد بار دیگر به آقا جانم سلام کردم تا کارم تمام شد!





نقد کتاب مقدس 2 (چهارشنبه 87/3/29 ساعت 11:10 عصر)

نقد کتاب مقدس

اقسام نقد

به طور کلی ، محورهائی را ک در جریان نقد کتاب مقدس به آنها پرداخته اند، می توان به دو بخش تقسیم کرد : برخی از این محور ها در مورد ظاهر کتاب مقدس است و به اموری از قبیل : نویسنده ، تاریخ نگارش و لغت شناسی می پردازد.

برخی دیگر، سخن و محتوای کتاب مقدس را بررسی، تحلیل و نقل می کنند .

پس ، این دو بخش را می توان (( نقد ظاهری )) و (( نقد محتوائی )) کتاب مقدس نامید .در این قسمت به صورت مختصر به نقد ظاهری کتاب مقدس می پردازیم:

نقد ظاهری

بررسی نویسندگان عهد عتیق

مجموعه کتاب های عهد عتیق ، به برخی از انبیاء بزرگ الهی همچون: حضرت موسی ، یوشع ، سموئیل ، سلیمان (علیهم السلام) نسبت داده می شود.

کشیشان مسیحی معتقدند که عهد عتیق ، وحی خدا به پیامبران است و ایشان ، این کتاب ها را با الهام خداوند به رشته تحریر درآورده اند .

بررسی این موضوع ، نخست باید دید که خود کتاب مقدس این دیدگاه را می پذیرد یا خیر؟

نویسنده تورات

ابتداء در مورد نویسنده اسفار پنچ گانه (تورات)که عموما تصور می شود حضرت موسی ( علیه السلام ) بوده است ، سخن می گوئیم.

ارباب کلیسا آن قدر در باره هویت نویسنده اسفار پنج گانه با قاطعیت سخن می گوید که هر کس را که با آنان در این موضوع مخالفت نماید ، بدعت گذار به حساب می آورند.

برای نخستین بار ، ابن عزرا ، دانشمند یهودی ، پرده از این راز بزرگ برداشت که نویسنده اسفار پنچ گانهبرای نخستین بار ، ابن عزرا ، دانشمند یهودی ، پرده از این راز بزرگ برداشت که نویسنده اسفار پنچ گانه کسی جز حضرت موسی (علیه السلام) است : ولی چون جرات آشکار نمودن عقایدش را نداشت ، گفتار خود را محدود به اشارتی مبهم نمود. او می گوید که در اینجا رمزی وجود دارد که اگر کسی آن را بفهمد ، باید ساکت بماند . قرنها بعد، باروخ اسپینوزا، دانشمند مشهور از سخنان ابن عزرا رمز گشائی کرد و خود نیز مطالبی به آن افزود.

مجموعه تحقیقات وی اثبات می کند که اسفار پنج گانه ، نوشته حضرت موسی ( علیه السلام) نیست .

در تورات (کتابی که به حضرت موسی (علیه السلام) منسوب است)،داستان مرگ ایشان ذکر شده است. این تاریخ نه تنها نحوه مرگ موسی ( علیه السلام) ، بلکه جزئیات عزاداری و محل دفن و حتی گم شدن مکان قبر وی را نیز ذکر می کند. در آخر سفر تثنیه می خوانیم: (( پس موسی بنده خدا در آنجا به زمین موآب بر حسب قول مرد.))

و درباره محل دفن او آمده است: (( و او در زمین موآب در مقابل بیت فعور در دره دفن کرد و احدی قبر او را تا امروز ندانسته است.))

لحن این سخن، بدون تردید از گذشته دوری حکایت دارد و نویسنده این سطور باید دهها سال پیش از موسی (علیه السلام) زندگی کرده باسد تا بتواند بگوید که : ((و احدی قبر او را تا امروز ندانسته است.))

نکته غیر قابل تردید این است که نویسنده به جزئیات مراسم دفن و عزاداری موسی ( علیه السلام) اشاره می کند و میگوید که بنی اسرائیل سی روز برای موسی ( علیه السلام) ماتم گرفتند. غافل از اینکه خود حضرت موسی (علیه السلام) نمی توانسته این گونه سخن بگوید: (( و بنی اسرائیل برای موسی در عربات موآب سی روز ماتم گرفتند. پس روز های ماتم و نوحه گری برای موسی تمام گشت.))

نویسنده دیگر کتب عهد عتیق       ادامه دارد......                        یاحق!!!





ادامه‏ی حرف های خودمونی (پنج شنبه 87/3/16 ساعت 7:5 صبح)

سلام


امیدوارم خسته تون نکرده باشم ادامه را خدمت تون عرض می کنم.


یک مثال دیگر:


اگر شخصی یک ماشین مثلا مدل 75 مَد نظرش باشد، مانند همان موبایل آنقدر پرس جو وتفحص می کنه که اعصاب همه را بر هم می ریزه، تا اون ماشین مورد علاقه اش را پیدا کنه،  این مورد هم مانند مورد قبل ممکن است چند روز طول بکشه واین آقا هم وقت   می زاره  تا اینکه بهر نحوی که شده موفق به خرید آن بشه.


حالا سوال من اینجاست که اگر یک جوون این همه وقت برای مادیاتش صرف می کنه آیا شده وقت (حداقل باندازه یک دهمی که وقت برای موبایل وماشین گذاشت،) برای دین خودش بگذاره و دین خودشو بشناسه. 


اگر به ما یک دختر ی بگه که فلانی اگه دوست داری با من صحبت کنی  ساعت 2 صبح بیا توی فلان پارک ، ما هم اولاً: آن شب خوابمون نمی بره ثانیاً: لباسها اتو کرده پر عطر و ادکلن و... ساعت 12 شب میریم سر قرار، اگر هم دختره یک ساعت هم دیر بیاد ما منتظر می مونیم همه این سختی را تحمل می کنیم تا به یک چیز مادی که خیلی وقتها حتی بدرد مادیات ما هم نمی خوره ، برسیم واینجاست باید گفت (اهدنا الصراط المستقیم)


خیلی هامون راه خودمون را گم کرده ایم اکثر مون  پدر و مادر ما مسلمان، شیعه (اسمی)بودند ما هم شیعه شدهایم خیلی کار مهمی انجام ندادهایم.


 کار مهم را اونی انجام داد  که داخل گناه بود ومی تونست گناه کنه اما گناه انجام نداد.


خیلی ها مون حتی از چیزهای ابتدائی دینمون هم خبری نداریم چرا؟؟؟


چون فکر می کنیم دین مثل غذائی است که مادر برای یک بچه باید درست کند وبگذارد در دهان بچه ،وبچه فقط زحمت فرو بردن را به خودش بده.


میدونید چرا اینگونه شدیم!!!!!!


 چون دلمون پر گناه شده، همون دلی که وقتی خدا انسان را بعنوان خلیفه خودش روی زمین  خلق کرد همه آمدند ببینند که خدا چه خلق کرده که به خودش تبارک الله احسن الخالقین می گوید (آیا ما همان هائی هستیم که خدا به خودش بارک الله گفته؟؟؟؟؟؟؟؟؟)


یک یک ملائک می آمدند تماشا تا اینکه شیطان آمد  وارد اعماء انسان شد و به همه جا سرکشی کرد تا رسید به قلب آنوقت ندا رسید که ورود ممنوع، ندا رسید ای شیطان اینجا حرم ماست کسی حق ورود ندارد .


بعددستور الهی صادر شد


 به ملائک دستور داد سجده کنند همه سجده کردند الا ابلیس ابی واستکبر


حالا میدونید همین بنده گنهکار ناچیز می تونه با عث مبا حات خدا هم بشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟                                                     ادامه دارد.............







نقدکتاب مقدس (جمعه 87/3/10 ساعت 1:32 عصر)
 

نقد کتاب مقدس

نقدکتاب مقدس

کتاب مقدس عنوان مجموعه ای از نوشته های کوچک و بزرگ است که مسیحیان همه، یهودیان بخشی از آن را ((کتاب آسمانی والهی))خودمی دانند.

عنوان معروف این مجموعه در زبان انگلیسی وبیش تر زبانهای اروپائی((بایبل)) (bible)ویاکلمه های هم خانواده آن است که از کلمه یونانی(blia)به معنای ((کتابها))گرفته شده است و به آن عهدین هم می گویند.

این عنوان به اعتقاد مسیحیان اشاره دارد که خداوند برای نجات انسانها دو عهدوپیمان(testament) با آنها بسته است:

1)عهد قدیمold testament :

بر اساس این عهد،خداوند از انسان پیمان گرفته است که برای نجات به شریعت و احکام الهی پایبند باشد و از راه عمل به شریعت و احکام الهی ، خود را به خداوند نزدیک سازد وموجبات رضایت او را فراهم آورد.

 2)عهد جدیدnew testament :

با ظهور حضرت عیسی علیه السلام و فدا شدن ومصلوب گشتن او، خداوند عهد دیگری با انسان بست که بر اساس آن ،نجات انسان از راه ایمان به پسر خدا بودن حضرت عیسی علیه السلام و قربانی شدن او به عنوان کفاره گناهان انسانهاست.

((انجیل))به معنای بشارت(evanglion)است و در حقیقت ،پیام عهد جدید بشارت به این است ک  ))با ایمان به مسیح علیه السلام و قربانی شدن او، به رستگاری برسید!))

با توجه به این تقسیم ، مسیحیان کتابهای مربوط به دوره اول را((عهد قدیم))وکتابهای مربوط به دوره دوم را((عهد جدید))می خوانند و هردو قسمت را مقدس ومعتبر می شمارند.

مسیحیان با اینکه زمان عهد قدیم وشریعت را با آمدن مسیح علیه السلام پایان یافته میدانند، ولی کتاب عهد قدیم را معتبر و مقدس می شمارند واز مطالب آ» استفاده می کنند.،اما احکام وفرائض موجود در عهد قدیم را نسخ شده می دانند و آن احکام وفرائض را که همان شریعت حضرت موسی علیه السلام است، مقدمه ای برای ظهور حضرت عیسی علیه السلام می دانند.

یهودیان بر خلاف مسیحیان معتقدند که خدا تنها یک پیمان با انسان بسته وآن پیمان ((شریعت)) است ویگانه راه نجات ،عمل به شریعت و احکام الهی می باشد. براین اساس ، آنها تنها بخش ((عهد قدیم ))را-که((عهد)) می نامند-قبول دارند.

آشنائی با کتب عهد قدیم وجدید

عهد قدیم که نتها بخش مورد اعتقادات یهودیان وقسمتی از کتاب مسیحیان است، قریب به سه چهارم کتاب مقدس را در بر می گیرد .این مجموعه ، به پیامبران یا اولیائی منسوب است که تا 397سال یا420 سال قبل از میلاد مسیح علیه السلام می زیسته اند.

عهد عتیق مجموعاً39 کتاب است که شامل 17 کتاب تاریخ واحکام ، 5 کتاب مواعظ وحکم و نیایش و17کتاب نبوات (پیشگوییها) می باشد.این مجموعه ها به عبری وبعضاً کلدانی نگاشته شده است.

عهدعتیق امروزی نیز شامل 39 کتاب (سفر)می باشد. وعهد جدید مشتمل برچهارانجیل، اعمال رسولان،سیزده نامه منسوب به پولس، رساله به عبرانیان ،یک نامه منسوب به یعقوب، دو نامه منسوب به پطرس، سه نامه منسوب به یوحنا، یک نامه منسوب به یهودا و مکاشفه یوحنا است.

حضرت عیسی علیه السلام هیچ یک از این کتابها را ننوشت وعهد جدید تماماً بعد از وفات ایشان نوشته شده است .

چهار انجیل از قدیم الایام به متی، مرقس ، لوقا، و یوحنا نسبت داده می شود.

اقسام نقد       ادامه دارد......                        یاحق!!!

 





   1   2      >
 
  • بازدیدهای این وبلاگ ?
  • امروز: 3 بازدید
    بازدید دیروز: 2
    کل بازدیدها: 14187 بازدید
  • درباره من
  • مطالب بایگانی شده
  • اشتراک در خبرنامه
  •  
  • لینک دوستان من
  • لوگوی دوستان من
  •